Popularność tych aut wynika zarówno z wizualnych walorów, jak i technicznych możliwości. W środowisku motoryzacyjnym narosło sporo mitów na temat wysokiej awaryjności aut francuskich. Ile jest w nich prawdy oraz co psuje się najczęściej? Odpowiadamy poniżej.
Zalety i wady francuskich aut
Komfort jazdy we francuskich autach stoi na wysokim poziomie, dzięki temu, że modele te obfitują w nowoczesne rozwiązania. Jednak to, co ułatwia użytkowanie może być również źródłem frustracji. Okazuje się bowiem, że bardzo duży procent usterek w samochodach francuskich dotyczy instalacji elektrycznych, jak również automatyki pojazdu. Kosztownych reparacji czy wymian całych układów można uniknąć regularnie serwisując pojazd. Niestety – nie zawsze wyklucza to wszelkie awarie.
Szczególnie dotyczy to silnika, który może ulegać awariom związanym z układem chłodzenia lub paskiem rozrządu. Niezbędne części do prawidłowego funkcjonowania układu chłodzenia można znaleźć w sklepie Ideal Parts – do wielu modeli marek Citroen, Peugeot, Renault czy Dacia (obecnie będąca częścią koncernu Renault). Wolny od awarii nie pozostaje też układ hamulcowy, skrzynia biegów czy światła pojazdu (ostatnia z usterek jest stosunkowo łatwa do usunięcia).
Proste rozwiązania
Czy jednak do awarii we francuskich pojazdach rzeczywiście dochodzi częściej niż np. w samochodach niemieckich lub koreańskich? Wiele zależy od modelu auta, intensywności eksploatacji oraz posiadania odpowiednich używanych części. W sklepie Ideal Parts znaleźć można oryginalne, doskonałej jakości części samochodowe.
Większość problemów dotyka starszych modeli pojazdów, jednak produkowane współcześnie samochody reprezentują ten sam poziom, co auta niemieckie, koreańskie czy japońskie.